W dniach 11-13 maja 2016 roku wraz z panią Anną Litwiniec oraz panią Iwoną Parzuchowską wybraliśmy się („my”, czyli klasa 3ae) na obóz naukowy do Kowar. Wyjazd miał na celu powtórzenie wiadomości do egzaminu zawodowego z kwalifikacji A35, który odbędzie się w czerwcu tego roku.

Gdy dojechaliśmy na miejsce, zajęliśmy swoje pokoje, a następnie odbyły się zajęcia. Po południu, w ramach odpoczynku, wybraliśmy się do Parku Miniatur. Bardzo spodobało nam się to miejsce. Mieliśmy możliwość zobaczyć tam wiele zabytków naszego kraju, drobiazgowo i dokładnie odwzorowanych w skali 1:25. Wieczorem przyszedł czas na integrację klasową. Panie wymyśliły dla nas wiele zabaw ułatwiających nam bliższe poznanie siebie nawzajem, a także naukę współpracy z innymi ludźmi.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od nauki. Natomiast w godzinach popołudniowych postanowiliśmy zwiedzić miasto oraz wybrać się na rynek. Kowary są położone w Sudetach Zachodnich, więc wspaniałe górskie widoki nieustannie umilały nam spacery. Przez cały wyjazd dopisywała piękna pogoda. Atrakcją wieczoru była wspólna kolacja przy ognisku.

Ostatniego dnia już od poranka rozwiązywaliśmy zadania przygotowujące nas do egzaminu z kwalifikacji A.35. A tuż przed powrotem do domu wybraliśmy się do kowarskich sztolni. Znajduje się w nich niesamowita podziemna trasa turystyczna. Przewodnik opowiedział nam wiele historii związanych z poszukiwaniem i wydobywaniem kruszców, minerałów, rud żelaza i uranu. Ogromne wrażenie zrobiła na nas retrospekcja przedstawiająca zrzucenie bomby jądrowej na Hiroszimę. Jeśli jesteście ciekawi, jakie historie skrywają podziemia, zachęcamy Was do odwiedzenia tego miejsca. Nam bardzo się podobało! :)

Byliśmy bardzo zadowoleni z tego wyjazdu. Dzięki naszym nauczycielkom udało nam się uporządkować wiedzę, nauczyć wielu nowych rzeczy, a także poznać się bliżej.